Ik vind Kvik fantastisch en Ralph is het levende bewijs dat het kan. Meer hebben we niet nodig. Ik denk gewoon dat het meer een mindset is.

— Mai Nissen
Kvik Hamburg Altstadt

Vandaag nemen we een korte pauze van onze serie over Deens design om een ander soort verhaal te presenteren. We zijn een franchiseconcept en we verkopen Deense designkeukens in meer dan 185 winkels in 12 landen.

We hebben grote ambities om te groeien. Dat betekent dat we altijd nieuwe franchisenemers werven - zowel voor nieuwe locaties als om bestaande winkels over te nemen. Daarom hebben we met een aantal van onze franchisepartners gesproken om hun verhalen te horen. We zullen deze verhalen af en toe presenteren in de feed van de Leefkeuken®. 

We spraken met Ralph en Mai Nissen, die in juli 2021 onze eerste winkel in Duitsland openden: Kvik Hamburg Altstadt. Het Deense echtpaar woont al vele jaren in Duitsland, maar ze zijn toevallig opgegroeid in de buurt van de plaats waar Kvik is opgericht, in Denemarken. 

Ze werkten in de detailhandel, maar hadden geen achtergrond in de keukenindustrie en dus vroegen we hen hoe ze over de mogelijkheid hadden gehoord...

Wel één opmerking: we hebben dit opgenomen in hun winkel in het hart van Hamburg, dus je kunt wat treinen voorbij horen rijden en wat geluiden van een groot schip, dat net buiten het raam, in het kanaal aan het graven was horen; onze excuses daarvoor. 

*Houd er rekening mee dat de tekst op deze pagina een transcriptie is van de podcastaflevering.

Het ging allemaal heel snel.

Mai: Je was op LinkedIn aan het kijken.

Julie: LinkedIn? Oké. 

Ralph: Weet je, soms is het gewoon heel toevallig en gaat het hetzelfde als met klanten: als je niet op zoek bent naar een keuken, dan vind je die toch. Weet je, als ze niet op zoek zijn naar een keuken, dan heeft het geen zin om er marketing aan te verspillen. Het was dus puur toeval dat we dit op LinkedIn zagen en dat ze op zoek waren naar franchisepartners voor de Duitse markt.

We're not even aware that they didn't have any. So we started looking into this and it was still when we were in the old business where we were closing down and everything. But we we are always looking forward and not back so that was also for us, very important to press some buttons there and get moving.

Mai: And we had the right feeling. Both of us.

Ralph: And then I wrote directly to the CEO of Kvik and asked. I told little bit about our story and where we come from, what we've been doing and what we would like to be doing and then a week later we sat in Vildbjerg, close to Herning in Denmark meeting up with the guys there and then some months later, we were opening up the first store in Germany. So it was very, very quickly.

Julie: Wow, that was very fast. I don’t think I realised it was that fast.

Ralph: Super fast actually, because we met in the middle of January in 2021. But we had a super good feeling and also that we had the they they also wanted us and then we signed in April, then in July more or less six months later, we opened up the store.

Beluister deze aflevering op Spotify

Het aanboren van een nieuwe markt

Ralph: We hebben veel kunnen doen, omdat we er ook op gefocust waren. Natuurlijk hadden we op dat moment ook geen baan. Dus we hadden natuurlijk ook een aantal goede kansen en dan de discussiemogelijkheden met Kvik. Dus ja, het profiel was goed op het gebied van het openen van een nieuwe markt, niet het verkopen van keukens, want dat hadden we nog nooit eerder gedaan.

Dat is geen probleem als je het concept begrijpt en je bent goed in het verkopen van een concept en niet per se een product. En dat is wat we vele, vele jaren hebben gedaan. Dus dat was zeker in ons voordeel.

Julie: Wat was er zo aantrekkelijk aan het concept?

Ralph: Het Deens design, maar ook gewoon de eenvoud. Het is de manier waarop het is opgezet, het is eenvoudig en het is ook Deens. Het is eigenlijk best moeilijk om een cool uitziende keuken in Duitsland te krijgen, tenzij je er veel geld voor wilt betalen. Anders is het allemaal min of meer hetzelfde in Duitsland en waar we vandaan komen. De meubels, de keukens en alles wat je koopt moet er ook goed uitzien, dat is ook super belangrijk voor ons. En natuurlijk is het ook de prijs-kwaliteitverhouding die je krijgt, die is niet te vergelijken met veel van de concurrenten op de Duitse markt.

Julie: But the German market is a pretty crowded and there are a lot of competitors. I mean is that an issue?

Ralph: Yeah, there is. But it all...being very harsh, it all looks almost the same. Everywhere you go. Otherwise it gets very expensive and you don't have all this concept thinking like you have in the Scandinavian countries.

So if you go to a kitchen studio or kitchen store, it's normal that they have 5-6 brands. And then you have to choose. You know it's not, it's not so clearly told as it is here in Kvik, for instance. But that's also more a normal way of thinking in Denmark. But it's not normal in the German market. So that was also one of the main things, the reason why we also saw there is a potential.

Julie: De winkel van Ralph & Mai was niet alleen de eerste winkel op de Duitse markt, ze zagen ook een voordeel in de manier waarop Kvik marketing benadert. We doen geen traditionele televisie, radio en billboards, we hebben een digital-only aanpak. En ze kunnen het effect op hun bedrijf zien. 

Ralph: Dat is ook een van de voordelen van de eerste zijn en de kracht van sociale media. Dit zie je niet op deze manier bij traditionele keukenbedrijven in Duitsland.

Julie: Oh ja? Oké.

Ralph: Daar zijn we heel sterk in en we trekken er ook veel klanten mee binnen. We kunnen veel boekingen maken op basis van onze social media uitstraling en dat maakt veel verschil. Als partner kunnen we ook echt voelen wanneer het volume op het gebied van marketing verhoogt wordt. Dan kunnen we ook veel boekingen binnenhalen. Dus dat werkt. Dat gaat dus hand in hand. Dus eigenlijk geven we niets uit aan typische massamarketing, zoals bussen laten rijden en al die typische dingen. Dat is ook een van de dingen die we hebben geleerd.

Mai: De klanten komen ook binnen met hun telefoon en zeggen: “Ik heb dit op Instagram heb gezien”. We hebben veel van die klanten, dus het werkt echt. Dus dat is goed.

Julie: Dus het zijn de advertenties die we doen en natuurlijk hebben we een Duitse Facebook-pagina waar we de nieuwe keukens plaatsen.

Ralph: But it’s mainly the Instagram and the Pinterest and everything that’s running really but again it also depends on the location and where we are right now that we are sitting in a very good space.

Julie: Ja. Veel mensen en er komt veel verkeer langs.

Mai: And we also have the customers. They are coming again or they are, what do you say, recommend us from friends, yes. So that’s also really nice.

Julie: Dus mond-tot-mondreclame heeft jullie ook flink geholpen.

Ralph: Dat begon ook vrij snel, wat eigenlijk het mooiste is aan wat we doen, dat we vrij snel aanbevelingen kregen en nu krijgen we de tweede en de derde aanbeveling van klanten die bij ons kopen, dus dat is ook echt geweldig. 

Julie: Dat is snel, want je bent pas iets meer dan een jaar open. Dat is geweldig.

Geen eerdere ervaring met keukens

Julie: Ralph en Mai hadden een achtergrond in de retail en wisten, op het avondeten klaarmaken in hun eigen keuken na, niets van keukens toen ze begonnen. Maar ze voelden dat het concept bij hen paste.

Dus toen leerde je heel snel over keukens [laughs].

Ralph: We leerden heel snel over keukens. Absoluut. Maar ook hier hadden we de slag snel te pakken, je trekt gewoon je zwemvest aan en begint met zwemmen. Want nogmaals, het is een sterk concept; ook wat betreft Kvik en de steun die we hebben gekregen. Vooral omdat we de eerste waren, niet zo veel hadden en omdat het zo anders is als wat we deden... Het is nog steeds retail, maar het is een compleet andere manier van werken dan wat we gewend waren op het gebied van een klassieke retail-manier van werken.

Julie: Ik bedoel, je moet een keuken tekenen in een programma en je moet...

Mai: Ja, maar als we kleding of iets soortgelijks verkopen, komen de klanten binnen, verkopen we en dan gaan ze weer weg. Hopelijk zien we ze dan nog een keer terug. Maar met het verkopen van een keuken heb je daarna nog een heel proces. Dat is een veel groter deel.

Ralph: There’s a lot of connecting dots and everything what we’re doing and also what you’re selling to the customers is the main thing is trust because you are diving very deep into their personal affairs and that is something which takes a long time. You can have customers who are super clear in what they want and then you can sell something very fast but on the other hand it can also take very long. So it is a long process. It’s a project every time you even though how big or how small the kitchen is, there’s a lot of things which you need to connect together.

Julie: En als klanten binnenkomen, weten ze dan wat een keuken kost of wat het allemaal inhoudt, of moet je ze alles leren en uitleggen dat het een groot project is?

Ralph: Absolutely. It depends very much. You have quite a lot of customers who bought a kitchen before, s they know what to look for. But also there we have, we have a different set up within Kvik compared to a lot of the competitors due to that we have transparent pricing. We have a more standout program. So we cannot solve every wish of the customer but we need to be very clear on what we can and what we are not able of doing. 

Luister en abonneer je op Spotify

Ralph: En wat vooral sommige verkopers die we hebben, en die uit de keukenbranche komen, moesten ontdekken is dat we niet alles kunnen doen wat de klanten willen, want dat is de manier waarop we werken.

Mai: Zij hadden meer nodig. Ze moesten leren om een concept te verkopen en niet alleen een keuken. 

Julie: Het concept van Leefkeuken®, of wat bedoel je met “concept”?

Ralph:  Nee, we bedoelen het concept van het verkopen van slechts één merk, namelijk Kvik. En ook om te begrijpen hoe we onze standaarden kunnen omzeilen. Eerlijk gezegd het gemakkelijkste deel het verkopen van de keuken, maar het zware deel is alles wat daarna komt en het ervoor zorgen dat alles werkt.

Julie: Je komt bij iemand aan, je meet de ruimte op en hun muur blijkt een beetje wankel.

Ralph: En ook alles eromheen, de verwachtingen bijvoorbeeld. Dat is ook iets wat superbelangrijk is om al van tevoren aan te passen, vanaf het begin totdat het project is afgerond en de klant tevreden is. Omdat dat er ook een groot deel van uitmaakt. Het is eigenlijk heel normaal dat je kunt kiezen uit 150 fronten. Veel van de andere studio's hebben er misschien iets minder, maar je weet dat ik er 24 heb. Dat is alles.

We vertellen de klanten dus ook dat wat je ziet is wat je krijgt. Dit is wat we in de winkel hebben en we hebben veel klanten die binnenkomen en zeggen: “oh, dit is eigenlijk heel leuk. Want dan hoef ik niet zoveel beslissingen te nemen.” En als we van de klanten horen dat we eigenlijk niets hebben dat niet leuk is. Weet je, dan hebben we echt heel goede dingen gedaan qua ontwerp en ook wat betreft de manier van verkopen.

Julie: Dat is fantastisch.

Van juli tot juli hebben we 320 keukens verkocht. Dat is een jaar lang bijna elke dag één.

— Ralph Nissen
Eigenaar Kvik Hamburg Altstadt

Ralph: Onze studio is zo ingericht dat er alleen aandacht is voor de keukens en voor onze producten, en niet voor een heleboel andere merken. Of voor wat we niet bieden. Dus dat is echt geweldig en dat is niet de eerste keer dat ik dat hoor. Dat hoor ik eigenlijk best vaak. Ze zijn dus erg gesteld op de manier waarop we de studio in elkaar hebben gezet en hoe alles is ingericht en ze raken erdoor geïnspireerd.

Mai: Maar zoals we ook hebben geleerd, de showroom is, zoals ik al zei, niet een normale showroom voor een keuken, maar veel mensen zeggen...

Julie: Hoe bedoel je? Wat is het verschil met de andere showrooms in Duitsland? Ik heb er niet veel gezien. 

Mai:  Het is meer alsof je een, laten we zeggen, een normale of standaard hebt. Het is, hoe kan ik dit het beste uitleggen, dat het meer een grote kamer is en als je hier binnenkomt, is het meer, zoals sommige mensen zeggen, een New Yorker-flat. En ze krijgen het gevoel, hoe zal ik het zeggen, het gevoel alsof ze thuis komen. Ja. Dus dat is ook heel leuk om te horen. Ja.

Julie: En je loopt van de ene keuken naar de andere. 

Ralph: Ja, ja, ja.

Mai: Het is net een hele keuken. De sfeer is dus ook...

Julie: Neem je ze vaak mee om alle keukens te zien en over alle keukens te praten, of gaan ze recht op de keuken af die ze willen?

Ralph: Dat hangt er heel erg vanaf, want ook de manier waarop het concept is opgezet is dat je natuurlijk heel veel dingen kunt laten zien in de verschillende keukens.

Bijvoorbeeld het design, maar ook wat voor soort kasten of wat voor andere voordelen er zijn, er gebeurt van alles in de keukens.

Julie: Hoeveel keukens heb je in een jaar tijd verkocht?

Ralph: We hebben sinds we zijn begonnen, dus van juli tot juli, meer dan 320 keukens verkocht.

Julie: Oké. Wauw, dat is veel!

Ralph: Dat is er bijna één per dag over een jaar gezien. En ik kan je verzekeren dat dat een vrij hoog aantal is, dat is echt hoog. We hebben dus niet stilgezeten.

We hadden er gewoon een heel goed gevoel over

Julie: 320 keukens klinkt als veel in één jaar tijd. Het lijkt erop dat een Kvik-franchise echt de juiste keuze was voor Ralph en Mai. We vroegen hen naar dat moment waarop ze wisten dat dit de juiste keuze was.

Mai: Ik herinner me dat Ralph naar zijn telefoon zat te kijken en tegen me zei: “Mai, kun je alsjeblieft even hier komen kijken? Dit is Kvik en ze zijn op zoek naar franchisenemers voor Duitsland, en niet alleen Duitsland, voor Hamburg en de omgeving waar we weer gaan wonen. Zou dat iets kunnen zijn?” En ik had zoiets van, ja. 

Ik denk dat Ralph en ik echt, wat zeg je als je ergens een goed gevoel over hebt? Dat was het moment waarop ik zei dat ik er een heel goed gevoel bij had, zonder er veel van te weten. Maar het gevoel was er. En daar gingen we, we keken naar de homepage en lazen over Kvik. 

Julie: En was het een bericht dat je op LinkedIn zag? Of was het een advertentie op LinkedIn?

Ralph: Het was eigenlijk Jens-Peter die een bericht had geplaatst, ik was op dat moment al om een andere reden met hem verbonden.

En ja, ik zag dat hij daarnaar op zoek was. Het was een beetje, weet je, de timing was eigenlijk best gek. Dat is het verkeerde woord ervoor, maar weet je… We waren gewoon…

Julie: Het was gewoon perfect voor jullie?

Ralph: Het was perfect, maar dat was ook doordatwe nog steeds met onze oude zaken bezig waren en alles wat daar gaande was en dat was niet bepaald leuk, mag ik wel zeggen. Maar we kijken ook heel erg vooruit en we kijken niet achterom. Weet je, het was nogal vreemd, we hadden allebei het gevoel dat dit een soort voorbestemd was. 

Julie: I'm not sure how many franchisees we get by the person directly writing to the CEO. But maybe it's more than I think, right?

Ralph: No, that was, I said, OK, why not? And he was the one who was posting it. So that was the reason why I didn't go the the the classical, normal way. 

Julie: That's pretty cool. What does it hurt? I have to jump in again to note that the JP Ralph is referring to is our CEO Jens-Peter Poulson. So Ralph and Mai went straight to the top.

Ralph: Yeah. I just I just wrote JP just right away on LinkedIn  just telling a little bit of our story and who we are, where we're from and and actually the the funny thing was that I could immediately see that it was actually texting me back.

Julie: He was probably like hallelujah!

Ralph: Yeah, yeah, exactly.  He wrote back, "can I call you tomorrow?" And then one week later we were sitting in Vildbjerg, near Herning in Denmark. So it went that fast. So I think we found each other in in that way.

Mai: And then we also just knew it was meant to be.

Beluister deze aflevering op Spotify

Het samen kunnen werken was een deel van de aantrekkingskracht

Julie: Niet ieder stel werkt samen, maar Ralph en Mai lijken er een echt partnerschap van te hebben gemaakt, dus we konden het niet laten om te vragen hoe het is om samen te werken.

Mai: Het is echt leuk, ik denk ook dat dat de reden was waarom we ervoor kozen om weer een franchiseconcept te doen. Ja, omdat we, kunnen we wel zeggen, ontdekten dat we heel goed zijn in samenwerken, maar ook omdat onze sterke punten en wat we zeggen verschillen. Dus dat is echt leuk. Ja. Ik ben echt blij. Ja. Ja.

Ralph:  En ik kan alleen maar hetzelfde zeggen. Weet je, het is ook een moeilijke beslissing om dit allemaal te doen, maar we hebben het gedaan. En waar we vandaan kwamen, was ook een ander franchiseconcept. Het was meer dat we een ander soort partnerschap hadden met die franchisegever en dat verbrak die relatie. En we wisten in ieder geval dat we nu 100% ons eigen bedrijf wilden, maar nog steeds met een sterk concept, omdat we een sterke basis willen hebben om ons bedrijf op te bouwen. Dat hebben we zeker gevonden bij Kvik.

Weet je, dat was een van de punten waarop we zeiden: “oké, ze gaan ons echt steunen”.

Julie: Ralph en Mai wilden er zeker van zijn dat het een wederzijds partnerschap was waarbij beide partijen echt wilden samenwerken, en dat hebben ze zeker gevonden bij Kvik.

Wees bereid om veel te werken. Nee, maar zo simpel is het wel. Je moet superveel uren investeren. Je moet toegewijd zijn. Je moet dit echt willen.

— Ralph Nissen
Kvik Hamburg Altstadt

Julie: Voordat we gingen afronden, moesten we ze nog een laatste vraag stellen. Welk advies zou je geven aan iemand die een Kvik-franchise overweegt?

Ralph: Wees bereid om veel te werken. Nee, maar zo simpel is het wel. Je moet superveel uren investeren. Je moet toegewijd zijn. Je moet dit echt willen.

Mai: En om daar te zijn. 

Ralph: En om daar te zijn waar je moet zijn, zul je jezelf moeten aanpassen. En gebruik moeten maken van de organisatie rondom Kvik en wat ze willen. Ja, ja. Gebruik dat. En kijk, als dat mogelijk is, of je in sommige winkels kunt komen. Waar we nu mee bezig zijn. Bijvoorbeeld bezoek ons in Hamburg en werk hier voor een maand of twee.

Mai: Ja. Voordat ze beginnen. 

Julie: Om het uit te proberen. Om het zelf te kunnen voelen.

Ralph: En ik zou ook zeggen dat het niet gemakkelijk is om zoiets te openen, want je bent echt... Je bent aangewezen op veel verschillende dingen en personen en producten en... Je moet veel uren investeren.

Mai: Ja, maar je hebt een sterk bedrijf en ook een sterk bedrijf achter je, plus ook nog eens een heel sterk concept. Dus als je het wilt, dan is het ook het juiste bedrijf. Ja, dat is zo. 

Julie: Dan zijn de mogelijkheden er.

Ralph: Probeer binnen te komen bij de bedrijven van de verschillende soorten partners. Probeer onder de huid van het bedrijf te kruipen, want dat is de beste manier om te voelen of het iets is dat je graag zou willen doen.

Een gesprek met onze Duitse countrymanager

Julie: Het moet niet alleen kloppen vanuit het perspectief van de franchisenemers, het moet ook de juiste persoon zijn voor Kvik. We hebben de gelegenheid om met Christian Stolte, onze countrymanager voor Duitsland, te spreken over de groeiplannen voor Duitsland en wat hij zoekt in een franchisenemer.

Christen: Het is fantastisch omdat ze allerlei achtergronden hebben, ze komen uit de industrie of uit de meubelindustrie of ze hebben echt meer een bouwachtergrond.

Wij hebben op dit moment twee kandidaten op de rol staan. Beiden zijn eerder timmerman geweest, dus ze kennen de...

Julie: They'll know how to install the kitchen.

Christian: They they know how to solve it and and how to make it to fit. But sales is not on their on their list. The next two we are going to open in Bremen and one in Hannover and both of them are from the industry. So it's a wide range of people, but the most important is a background in retail and experience in leadership and all these things. But from my perspective and as I see it from today's perspective within the company, I think that mindset is the most important.

You can achieve whatever you want to if you just want it and if you just go for it. And if you have the right spirit. You can learn whatever you want to to grow into it. And I think how our first franchisee in Germany is the best example ever for that.

Coming from a complete different background, but yeah, putting himself onto the chair and starting just to sell kitchens, getting so engaged with it and and and move this first store into high levels from the beginning and really like completely surprising levels. So fantastic.

Julie:  Just a note, we did this interview nearly a year ago and we have since opened two stores in Bremen, an additional store in Hamburg, as well as in Hanover and Paderborn.

Christian: Duitsland is een grote markt en heeft een enorm groot potentieel, met 86 miljoen inwoners.  Er is grote concurrentie binnen de keukenindustrie, maar ik denk dat velen vrijwel hetzelfde aanbieden. Het is een beetje meer een klassieke benadering. Dat is wat ze altijd hebben gedaan. Het is niet zoals Kvik, uitdagend in een zeer competitieve markt. We zijn, ik denk dat we erg anders zijn en iets heel anders bieden dan de rest van de concurrentie op de markt.

Julie: Zoals echt anders qua ontwerp of...

Christian: Ik denk dat het Deense design absoluut een van onze kerncompetenties is en een van onze unieke verkoopargumenten op de markt. Deens design is bekend bij de meeste klanten hier in Duitsland en vooral in het noorden. Maar ik denk dat het in is, in de hele Duitse markt. En ja, Deens design is 1 van de vele unieke verkoopargumenten.

Ik zou zeggen dat de andere vraag die veel klanten, verrassend veel klanten, hebben duurzaamheid is: hoe worden onze producten gemaakt en gebouwd, hoe ze worden gerecycled en wat wordt gerecycled?

En zo komt het hele idee van duurzaamheid echt in de markt. Ik zou zeggen, misschien een beetje langzamer dan in andere markten in Europa. Maar als er meer tempo nodig is, dan neemt het tempo echt toe en beweegt het, beweegt het snel. We zien dus veel klanten die daar specifieke vragen over stellen.

Christen: En ten derde wil ik vermelden dat de industrie in Duitsland niet erg transparant is als het gaat om prijsinstellingen en hoe ze prijzen communiceren via de eindconsument die geïnteresseerd is in het kopen van keukens. Dus wij geven een zeer gedetailleerde offerte aan de klant, waarbij de klant alle componenten kan zien.

Julie: Alles wat ze krijgen.

Luister & abonneer je op Spotify

Locatie, locatie, locatie

Julie: Het oude gezegde zegt dat het belangrijkste in het bedrijfsleven de locatie is. Wij denken dat dat waar is. En als we eenmaal de juiste franchisenemer hebben gevonden, laten we ze niet zomaar aan hun lot over om een toplocatie te vinden. Sterker nog, we zijn al op zoek naar goede locaties, nog voordat we de franchisenemer hebben gevonden.

Christen: En dan moeten we zien dat de franchisenemer aan de ene kant en het tweede deel van dit proces is om de juiste locatie te vinden. En de juiste locatie moet aan nogal wat voorwaarden voldoen. Het moet qua grootte de juiste locatie zijn.

Moet het de juiste locatie zijn qua buurt, waar het ligt het en wie onze buren zijn? Het moet de juiste locatie zijn qua voorwaarden, sowieso zouden we een super aardige en coöperatieve verhuurder willen hebben om mee samen te werken. En dan is het voor ons ook belangrijk dat het uiteindelijke contract voldoet aan onze verwachtingen of onze behoeften en dat de contractvoorwaarden het voor ons mogelijk maken om het contract te ondertekenen. Er moet dus veel bij elkaar komen. Dus franchisenemer aan de ene kant, het contract met de locatie aan de andere kant en dat moet tijdens dit proces worden samengevoegd en samengebracht.

Julie: En je laat de franchisenemer niet alleen om die locatie te vinden. Het kiezen van een locatie en franchisenemer gaat hand in hand en gebeurt tegelijkertijd.

Christen: Het is gelijktijdig of parallel wanneer we een duidelijke indicatie hebben voor het franchisenetwerk voor een stad. We gaan op zoek naar mogelijke locaties en gaan de eerste onderhandelingen aan met de verhuurders en dan op een bepaald moment laten we de kandidaat-franchisenemer kennis maken met de verhuurder en de locatie waar we aan werken en zorgen we ervoor dat ze een eenheid worden.

Solliciteer nu

We zijn momenteel op zoek naar 16 franchisenemers in Duitsland. Alle locaties kunnen worden bekeken op onze website kvik.de. We hebben ook franchisemogelijkheden in andere landen. Dus kijk op onze website voor meer informatie of kijk of er een bij jou in de buurt is.

Als je voor ons kiest als franchisepartner, staan wij je bij elke stap bij. Wij helpen je met alles, van het maken van een businessplan, tot het afsluiten van contracten, tot het runnen van de backoffice voor je winkel. Ons team van winkelbouwers heeft een mooi, bewezen concept voor de winkel, ongeacht de grootte, en ze bouwen het snel en efficiënt voor je op. Onze digitale marketing garandeert dat je al boekingen hebt op de dag dat je winkel opengaat. Je bent je eigen baas, maar je hebt een sterk team dat je ondersteunt. Als dat klinkt als iets waar je deel van wilt uitmaken, bezoek dan onze website en vul vandaag nog het formulier in. Dat zal de boel op gang brengen. Hieronder vind je een link naar het formulier. 

Bedankt voor het luisteren!

Deze aflevering van Leefkeuken® is geproduceerd door mij, Julie Broberg en geluidstechnicus Magnus Vad. 

Speciale dank aan iedereen in deze aflevering: Ralph en Mai Nissen van Kvik Hamburg Altstadt en Christian Stolte, onze countrymanager voor Duitsland. 

Opnames werden gemaakt in Kvik Hamburg Altstadt met hulp van Richard en Christian Lightbody. 

Te horen in deze aflevering

Ralph Nissen

Eigenaar Kvik Hamburg Altstadt

Mai Nissen

Eigenaar Kvik Hamburg Altstadt

Christiaan Stolte

Countrymanager, Duitsland