Veertig en fantastisch!

Keukens tegen de juiste prijs, in slechts 8 dagen.

19 mei 1983

Kvik Køkkencenter, een kleine fabriek in Kibæk, opende voor het eerst zijn deuren. Diezelfde dag leverden ze de allereerste Kvik-keuken aan Orla Hansen uit Grenå. Orla had 10 keukens besteld voor een woningbouwproject. 

Het motto van het nieuwe bedrijf was "Keukens tegen de juiste prijs, in slechts 8 dagen."

Voor de oprichter van Kvik, Knud Troelsen, was de keukenwereld al bekend terrein. Sterker nog, zijn afstudeerproject voor zijn opleiding tot houttechnicus aan het Technologisch Instituut in Kopenhagen ging over het starten van een keukenfabriek. Na een paar jaar werkzaam te zijn geweest als partner bij een ander keukenbedrijf, besloot hij zelf aan de slag te gaan.

Het kostte enige moeite, maar uiteindelijke lukte het hem investeerders, leveranciers en de bank overtuigen. Het duurde niet lang voordat hij ook andere winkels had overgehaald. De lage prijzen en leveringen binnen 8 dagen waren simpelweg te aantrekkelijk. 

 

Wij verkopen ervaringen, niet alleen keukens. Blije en tevreden klanten zijn ons perfecte visitekaartje.

— Knud Troelsen
Oprichter van Kvik

Keukengenot is wat we moeten verkopen.

1992

De eerste gespecialiseerde Kvik-winkels in Denemarken openen hun deuren. Hiervoor werden Kvik-keukens verkocht in bestaande winkels, vaak naast andere merken. 

Door onze eigen Kvik-winkels te openen, konden we beginnen met het aanbieden van een concept, een look en een ervaring die in elk filiaal hetzelfde zijn. De Kvik-keukenwinkels stelden ons in staat om te ontwikkelen en klanten te laten zien waar Kvik nu echt om draait. Zoals Knud zei: "Het kopen van een keuken moet vooral een leuke evaring zijn. Dat begint allemaal in onze winkels waar ons concept helemaal tot leven komt."

Winkels die werden gebouwd volgens een 'master store'-concept waren een essentieel onderdeel van deze visie, en een manier om onze producten te onderscheiden van andere keukenmerken. Knud zag de mensen in de winkel als de belangrijkste onderscheidende factor: opgewekt, goed geïnformeerd en geïnteresseerd in klanten en hun woonwensen. 

De ConversatieKeuken®

1998

Misschien ken je de term ConversatieKeuken®, maar wist je dat wij in 1998 op het idee kwamen? We wilden van de keuken meer maken dan alleen een praktische ruimte in huis, weggestopt in een hoek. We wilden de keuken openbreken en de ruimte tot het middelpunt van je leven maken, waar alle mooie momenten plaatsvinden. Van diners tot spelavonden en van huiswerk tot goede gesprekken en hard gelach.

Het concept groeide uit tot een mentaliteit en een manier om keukens te creëren die passen bij het leven dat we leven. Wat we sindsdien hebben gedaan, is de functionaliteit, het ontwerp en de esthetiek perfectioneren. We creëerden een diverse designcollectie, kasten met meer ruimte en de mogelijkheid van een groter aanrecht op de juiste hoogte.

De ConversatieKeuken® geeft je de mogelijkheid om jouw keuken te transformeren tot het sociale middelpunt van je huis.

We willen de beste omgeving voor je creëren om al die dingen te doen die in je dagelijks leven moeten worden gedaan, maar geen concessies doen aan de tijd die je doorbrengt met degenen om wie je geeft.

— Jens Erik Nielsen
Product- en conceptontwikkelaar

MANO — geen grenzen

2004

Ons keukenontwerp Mano kwam in 2004 voor het eerst op de markt. Sindsdien is het een bestseller. In de loop der jaren zijn er veel kleurvarianten uitgebracht: glossy white, glossy grey, light wood, sera, mat white en dark grey. De afgelopen 25 jaar is er niets veranderd aan de strakke, klassieke lijnen en eindeloze mogelijkheden. Het is echt tijdloos Deens design. 

Momenteel is de keuken verkrijgbaar in wit, in donkergrijs en in sera (een donkere houtlook).

white

€ 12.013,-

Mano door de jaren heen.

Het is belangrijk dat we de juiste producten tegen de juiste prijs aanbieden. We willen tevreden klanten en zijn bereid daar hard voor te werken.

— Knud Troelsen
Oprichter van Kvik

Bekijk de huidige keukenontwerpen

Ontwerpen